O eski bayramlar...

Eskiden bayramlar ne güzeldi öyle değil mi? Akraba ziyaretleriyle sevgiler tekrar bütünleşir, aile bağları daha da kuvvetleşirdi. Geliş gidişler çoğalırdı bu günlerde ve evleri bir kalabalık beklerdi bayram sabahıyla birlikte. Tatlılar yapılır, börekler açılır, çörekler pişirilirdi bayram öncesi bayrama hazırlık olarak. Mutfaklarımızı bir tatlı kokular sarardı insanı kendinden geçirir derecede. O güzel kokuyu kokladığında sanki karnında senfoni orkestrası kurulmuş konser verir bir biçimde sesler çıkardı...:) hadi yemede dur! :) Ne güzeldi eskiden ne güzeldi.. Ev ev dolaşılırdı bayramlaşmak için ve büyük bir heyecan duyulurdu bayramlaşırken, çocukluğumuzda farklı insanlar vede farklı yaşam tarzlarıyla gülümseyen insanlar tanırdık. Bayram sevinci sabahın ilk ışıklarında başlar, bayram bitene kadar devam ederdi. İnanılmaz bir huzur kaplardı içimizi, dedelerimizin ve nenelerimizin yumuşacık tonton ellerini öpüp alnımıza koyduğumuzda yüzlerindeki o güzel tebessümse bir başka hoştu doğrusu, öyle değil mi? :) Ahh ah... O günleri çok özlüyorum. Şuanda bakıyorumda etrafıma.. "Selam.."'la başlayan vede "İyi bayramlar.."'la biten bir bayramlaşma dialoğuyla karşı karşıyayız. Açıkçası bayram havasının eski sertliği dahi kalmamış. Sıradanlaşmışçasına bir güne bürünmüş adeta. Eskisi kadar sıkı fıkı olunan bir bağ malesef kalmamış. Gelişen dünya ve hayatla birlikte, eskiye özgü güzelliklerse kaybolmaya vede yok olmaya mahkumlaşmışçasına giderek bizlerden uzaklaşmakta... Umarım tamamiyle bayramlarlaşmaktan uzaklaşmayız ve bu vesileyle arkadaşlık, dostluk bağlarımıza da gereken önemi vererek daha da güçlendiririz. Mutluluklarla vede huzurla dolu daha Nice bayramlara.. BAYRAMINIZ TEKRAR KUTLU OLSUN.
En kötü gününüz Bayram havasında olsun...

Yorumlar

  1. nerde eski bayramlar demekle çok geç kalmadıkmı eskiden bayramları orta tabaka utlardı şimdi orta tabaka dibe vurdu geçimderdine düştü alt tabakanın artık gücü yok bunları üsttekiler görsün

    YanıtlaSil
  2. evet doğru söylüyorsunuz yazıyı yazan kişi nerede o eski bayramlar ben daha 13 yaşındayım ama yazdıklarınızı çok beyendim keşke herkez sizin gibi düşünse ma düşünmüyor...Ama ben yazdıklarınızdan çok etkilendim keşke öyle bayramlar kutlasak değil mi????

    YanıtlaSil
  3. cok dogru yazmıssınız.sıze katılıyorum

    YanıtlaSil
  4. Değişen BayramLar Değil Değişen BizLer..! DEĞİŞEN İNSANLARDIR...!!! Değerimizi Yitiriyoruz Git Gide...

    YanıtlaSil
  5. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  6. Güzel yasmıssınız ama bana nea! hoca ödev vermeseydi açmıycak tım su moruk seyi :

    YanıtlaSil
  7. aahh aahh nerde o eski bayramlar şimdiki çocuklar bayramda şeker toplayacak yere bilgisayar oynuyolar

    YanıtlaSil
  8. ewet biliyorum belki zamanı degıl ama bende ıkı kelıme yazmak ıstedım;
    ben 1981 Agrı dogumluyum, bızım burda eskı bayramlar daha baska olurdu, nasıl mı?
    bayram aksamı yenı aldıgımız kazak,kara lastık ayakkabı ve pantolonu utulu bı sekılde bas ucumuzda bulundururduk ve tabı bayramın vazgecılmez olan esyası poşet :)) ewet yanlıs okumadınız bıldıgımız poset bır ıkı gun onceden buldugumuz renklı ve buyuk posetleri bayram aksamı yastıgımızn altınada saklardık kımse almasın dıye.
    Nıhayetınde sabah olur erkenden kalkar buyuklern ellerınden operdık mahalleye dagılıp seker toplamaya baslardık. bızım mahale bıtınce komsu mahallelere gıderdık.
    ama sımdı oyle degıl malesef ya bız buyuduk dıye eskı tadı alamıyoruz yada gercekten eskı bayramlar yok.. tsk..

    YanıtlaSil
  9. iyi güzel ama şimdiki bayramlarda para vermiyorlr vasa yoksa şeker kardeşim ya

    YanıtlaSil
  10. iyi ama bayramlarda eskisi kadar para vermiyorlar

    YanıtlaSil
  11. tabi ya...eski bayramlar nerede? biz çocukluğumuzda bütün köyü gezer bayramlaşır şeker toplardık ama şu zamanda çocuklarımızı kapının önüne bırakamıyoruz. eski bayramlar yok nedeni ise; eski insanlar yok. bayramlar değişmedi ama insanlar değişti. büyük -küçük saygısı kalmadı.selam-sabah kalmadı.vay ki ne vay

    YanıtlaSil
  12. ben ömer gezgin yaşım 46 benim çocukluğumda bayrmlarbir başka idi yeni elbiseler yeni potin ayakabılar bir güzeldi bayram sabahları erken kalkar yeni elbiseler ile bayram namazına giderdik babamla herkeste bir bayram sevinci herkes neşeli namazdan çıkınca mezarlığa gider ölmüşlerimizi ziyaret eder oradan eve gelirdik anem babam ve ablalarımla bayramlaşır bayram neşesini yaşardık ama şimde herkes nerde nerde o eski bayramlar eski bayramları özlüyorum o neşeyi arayorum ama yoklar herşey mazi oldu çocuklarda o şevki göremiyorum şimdi bilgi çağı diyorlar hay öyle bilgi çağına bize eski bayramlarımızı verin saygılar sevgiler nice bayramlara özenle

    YanıtlaSil
  13. haha :D hacı ya şiir gibi

    YanıtlaSil
  14. :) Çok mersi efenim, samimi bir dille yaşadıklarımızı ifade etmeye çalıştım sadece :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Sende karala bişeyler ☺