Yüksek Öğretime Geçiş Sınavı Başvuruları Başladı



Yükseköğretime Geçiş Sınavı'na başvurular 3 Ocak 2012'de başlayacak. 2012 – ÖSYS Kılavuzu ile Aday Başvuru Formuna ÖSYM"nin internet adresinden ulaşılabilecek.

2012 Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemi (ÖSYS)'ne başvuru işlemleri, 3-13 Ocak 2012 tarihleri arasında yapılacak

 Adaylar 2012-ÖSYS Kılavuzu ile aday başvuru formuna, ÖSYM’nin "http://www.osym.gov.tr" internet adresinden ulaşabilecek. Adaylar isterlerse örnek kılavuzları başvuru merkezlerinde inceleyebilecek.



2012 Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemi (ÖSYS) Kılavuzu
2012-ÖSYS Aday Başvuru Formu
2012 Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemi (ÖSYS) Kılavuzu
2012-ÖSYS Aday Başvuru Formu

  Sayfayı açmakta zorlanıyor, yada linke tıkladığınızda kılavuz açılmıyorsa muhtemelen sisteminizde Adobe Reader uygulaması olmadığı için açılmamaktadır. Adobe Reader programını buradan indirerek sisteminize kurunuz. Verdiğim linkte ingilizce sürümü bulunmakta

Your System kısmında işletim sisteminiz görünür ona göre işletim sistemini seçin.
Do you have a diffirent language or operating system linkine tıklayarak işletim sisteminizi ve dili seçip indirin, tekrar linke tıklayarak açmayı deneyiniz. 


(*) Van ilimizde yaşanan deprem nedeniyle bu ilimizde yer alan okullarda öğrenim gören, ancak deprem nedeniyle öğretime devam edilemediği için diğer ortaöğretim kurumlarına nakledilerek burada öğrenimine devam eden ve 2012-ÖSYS’ye başvurmak isteyen son sınıf öğrencileri, öğrenime devam ettikleri ortaöğretim kurumunda başvurularını yapacaklardır. Öğrenime devam ettikleri okul Başvuru Merkezi değilse Okul Müdürlükleri tarafından diğer öğrenciler gibi en yakın Başvuru Merkezine yönlendirileceklerdir. Bu konuda Okul Müdürlükleri adaylara her türlü kolaylığı göstereceklerdir.

-Kimler başvurabilecek?-
ÖSYS’ye 2011-2012 öğretim yılında ortaöğretim kurumlarının (Lise veya dengi okullar, açıköğretim lisesi) son sınıfında okumakta olan öğrenciler, ortaöğretim kurumlarının son sınıflarında beklemeli durumda bulunanlar, ortaöğretim kurumlarının dışardan bitirme sınavlarına girenler, ortaöğretim kurumlarını bitirmiş olanlar, ortaöğretimlerini yabancı ülkelerden yapanlardan durumları bu belirtilenlere uyanlar başvurabilecek.

Durumları bu şartlara uyan yabancı uyruklu veya hiçbir devletin uyruğunda olmayan adaylar da 2012-ÖSYS’ye başvurabilecek. Ancak bu adaylar 2012-Yükseköğretim Programları ve Kontenjanları Kılavuzunda yer alacak yükseköğretim kontenjanlarına yerleştirilemeyecek.
Ancak doğumla Türk vatandaşı olup da çıkma izni almak suretiyle Türk vatandaşlığını kaybedenlerin 5203 sayılı Kanun ve 5901 sayılı Türk Vatandaşlığı Kanunu ile Saklı Tutulan Hakların Kullanılmasına İlişkin Belge sahibi olmaları durumunda 2012-ÖSYS’ye başvurabilecek.
Bu adaylar 2012-ÖSYS Yükseköğretim Programları ve Kontenjanları Kılavuzunda yer alacak yükseköğretim programlarına yerleşme hakkı kazanmaları durumunda söz konusu kontenjanlara yerleştirilecekler.

Meslek yüksekokulları ve açıköğretim ön lisans programlarına başvuran adaylar sınavsız yerleşebilecek. Bu adayların dışındaki tüm yükseköğretim programlarına girmek isteyen adayların 2012-YGS’ye girme zorunluluğu bulunuyor. Sınavsız yerleştirme yapılan ön lisans programlarının boş kalan kontenjanlarına, alan dışından yerleştirme yapılırken ilgili 2012-YGS puanları kullanılacak.


Başvuru işlemi sonrası ÖSYM Aday İşlemleri Sistemine ilk kez dahil olan adaylara ücretsiz olarak şifre veriliyor. Şifre bu yolla sadece bir kez edinebilecek şifre, geriye dönüşümsüz ve kriptolu olarak sistemde tutuluyor. İlgili adaydan başkasının şifreyi bilmesi, görmesi ve edinmesi mümkün olmayacak. Bu nedenle şifre kullanılarak yapılan tüm işlemlerin sorumluluğa adaya ait olacak.
Adaylar bu şifre ile sınav başvurusu yapma, tercih bildirme, başvuru ve tercih bilgilerinde değişiklik yapma, sınava giriş belgesi edinme, sınav ve yerleştirme sonuçlarını edinme gibi işlemlerini yapabilecek. Şifre, hem bu sınavın bütün aşamalarında hem de adayın sonraki yıllarda ÖSYM ile ilgili elektronik ortamda yapacağı bütün işlemlerde gerekli olacağından aday özenle korunması, kesinlikle kimseyle paylaşılmaması gerekiyor.
İnternet erişim şifresini kaybeden ya da unutan adaylar, ÖSYM’nin internet adresinden ücretsiz olarak yeniden edinebilecek. Bu sırada yöneltilecek sorulara doğru cevap veremeyen adaylar ise yeni şifre edinmek için ÖSYM başvuru merkezlerine nüfus cüzdanları ile şahsen başvurarak, 2 TL hizmet ücreti karşılığı yeni şifre edinebilecek.

YGS, 1 Nisan 2012 Pazar günü yapılacak.

Yorumlar