Size benden bir öneri: Gitar Çalmayı Deneyin..

Size benden bir öneri:
Gitar Çalmayı Deneyin..

Yılların acısını, hüznünü üzerinde taşıyan ve 30-35 yılı aşkın yaşıyla var olan gitarımın varlığından bi haber yaşarken son 3 aydır kendisiyle çok haşır neşir olduğum için artık onunla her zaman birlikteyim. Baba'dan kalma gitarın yıllardan beri ayakta kalması ve bozulmadan durması beni oldukça şaşırttı. Bizler ufakken ya bu gitardan haberdar değildik hiç görmedik yada o sıralarda bizimde pek fazla müziğe karşın ilgimiz yoktu. Çocukluğumda hakikaten pek müziğe ilgi duymamıştım ama sonra yavaş yavaş ilgim arttı ve yeteneğimi fark etmeye başladım. Küçükken flüt çalmayı çok severdim ilkokul yıllarında flütle çalmadığım parça yoktu.


O zamanlar yaşadığım ilçede bir dükkanda org satılıyordu oradan almak istedim vitrinde öylece baka kaldım hayran büyük bir hasretle özlemle keşke benimde olsa diye içimden geçirmedim değil hani ;) Televizyonlarda reklamlar çıkardı zengin aile çocukları gözlerinde güneş gözlükleri ve boyunlarında amiyane tabirle tasma zinciri tarzı kalın zincirler takarak reklamda org tuşlarına basardı. O sıralar ben yerde halıda otururken elimi yere dayayarak oturuyordum ve reklamları izliyordum ellerimin oynadığını hareket ettiğini içimde hissediyordum hemde acayip derecede oynuyordu tabiki bu içimde olan birşeydi görünüşte oynamıyordu parmaklarım öyle böyle derken ben gittim babama durumu izah ettim. "Baba bana org alırmısın?" dedim. "Sınıfımı geçersen düşünürüz" dedi.. Büyük bir sevinçle vede heyecanla yıl sonunun gelmesini bekledim. Yıl sonu geldi çattı ve bir gün babam elinde orgla gelmişti. Babamın bir arkadaşı vardı saz çalan,düğünlerde saz çalıyordu o bana gösterdi bir parça "Berkant'tan Samanyolu.." ilk o parçayla başladım org'a. Zamanla çala çala her parçayı çalar hale geldim tek elle sağ elle daha sonra bir pianist arkadaşla tanıştım ve ondan birşeyler daha kaptım. sol elle ritim vermeyi öğrendim. 1999 yılında Roland Em 50 oryantal org aldım tabiki sol el olayına yeni aldığım orgla başladım. Diğeri oldukça dandikti eski vede çok basitti ama ne yalan söyleyeyim o zamanda dandikte olsa ilk aldığım vede ilk çaldığım için oldukçta ilgimi çekiyordu. Daha sonra akordion çaldım dayımın vardı akordionu. Mızıka çaldım ama onu pek fazla ilerletmedim ondada bir kaç parça çalıyordum üzerine gitmedim uğraşsam çıkıyor tek tek parçalar.. Gitar olayınada eve internet bağlanalıdan beri bir merak sardı gitar merakı ve araştırmam sonucunda gitar sitelerinden edindiğim bilgilerle parçalar çıkartmaya başladım amatörce kendi çapımda çalmaya başladım. Elimden düşmüyor parçalar çaldıkça çalasım geliyor vakit su gibi akıp geçiyor. Duyguları kabartıyor bir anda sırdaşın oluveriyor. İçinde varsa o yetenek besteler bile yaptırıyor:) Diyeceyim oki ÖĞRENMENİN NE YAŞI,
NEDE NE ZAMANI YOK. Sizde yeteneğinizi konuşturun kullanın yada yoksa bile çok çok isteyin azimle birlikte eminimki başaracaksınız... Ne olursa olsun müziği asla bir kenara atmayın hayatınızın her noktasında iç içe olun ama dinleyerek ama müziğin derinliklerine inerek, sesinizin nasıl olduğunu önemsemeyin şarkı dahi söyleyin ama içinzden geldiği gibi yapın ruhunuzu her daim besleyin nasıl ki vücudun bilhassa midenin yemek ihtiyacının var olduğu hissini vermesi gibi ruhunda gıdaya ihtiyacı var o da müzikle mümkün olmakta. Çalabiliyorsanız enstruman çalın çok isteyin eminimki başaracaksınız herşey niyete vede arzunun şiddetine bağlı;) Haydi o zaman içinizdeki saklı cevheri ortaya çıkartın hiç birşey için çok geç değil...

Yorumlar

  1. Umarım cesaretiniz artar da enstrumanı çalmayı günden güne öğrendiğinizde azmin zaferini en doruklarda yaşarsınız...

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Sende karala bişeyler ☺