KURBAN BAYRAMINIZ KUTLU OLSUN

اسّلام عليكم اُهنِّئُكمْ بِعيد الأَضْحى ا لْمُبارك


Bu sene de kurban bayramına erişmenin mutluluğu içerisinde olduğumu belirtmek isterim. Her sene olduğu gibi bu sene de bayram namazına hazırlıklar yapıldı, güzel ve temiz elbiselerle camilere akın akın gidildi. Doldu, taştı... Ama ben bu sene bayram namazının sevabına nail olamadım. Maalesef rahatsızlığımdan dolayı gitmeye halimin olmadığı bir gündü, bayram namazının feyzine erişemedim. Bütün günü evde dinlenerek geçirmek zorunda kaldım. Grip ile nezle aşkının alevlendiği ve yorgunlukla kırgınlığın harmanlandığı bir hastalıkla başbaşa kalarak bayram havasını içten içe yaşayamadım. Bu gün anca kendime gelebildim. Ayakta duracak ne bir halim, kolumu kaldıracak ne bir mecalim vardı. Ama günden güne "aşklarının tükendiğini" hissettiğim grip - nezle ikilisinden kurtulmaya başladım gibi... Etkisinin kırıldığını bu gün daha iyi anladım. Eh.. ne yapalım bu sene de kaderimizde böyle bir bayram geçirmek varmış. Elden hiç bir şey gelmiyor. 

Kurban bayramının gelmesiyle yine bayram telaşesi evin her bir köşesini sardı. Eee tabi sabahın erken saatlerinde bayram namazının akabinde kurbanlar kesildi dûalar(Allah'ım İbrahim Aleyhisselâm'ın kurbanını kabul ettiğin gibi, benim kurbanımı da kabul eyle, Amin..) edildi, iki rekat nafile namazları kılındı... Sonrasında ise etleri paylama, doğrama ve pişirmek üzere ayırma işlemleri bir bir başladı. Bir taraftan parçalara ayrılmak için bekleyen kemikli etler... bir tarafta dağıtılmayı bekleyen paylanmış etler... diğer tarafta ise lime lime edilmeyi bekleyen parça etler... 

Kurban bayramında olmazsa olmaz kareler bir bir gerçekleşir. Etler miss gibi kokular eşliğinde pişer ve kavurma olarak sofralardaki yerini alır. Büyük bir bereket vardır bu gün sofralarda, herkese yetecek kadar fazlasıyla et donatır sofranın her bir köşesini. Daha sonra ise fırınlar İspanyol boğaları kadar kızgın ve can yakıcı hale getirilerek ısıtılır, baklavalar ve börekler bir bir fırına yollanır güzelce nar gibi pişmesi için... Şerbetler kaynatılır fokur fokur ocaklar üstünde... Bekler şerbetini büyük bir özlemle hasretle fırından az önce çıkan ve hasretinden adeta yanıp kavrulan baklavalar, tatlılar... Buluşurlar büyük bir aşkla sevinçle kaynaşırlar tamamiyle sessizce. Çeker şerbetini içine içine yanıp kavrulan tatlılar ve biter artık aralarındaki dayanılmaz özlemin içindeki hasret... Neyse daha fazla olayı aşka bağlayıp konudan sapma yapmayalım. Fazla mı romantizme kaçtı tatlı konusu anlamadım gitti :D 


Bayram şekerleri almak için yoğun bir telaşta yok değildi hani... Marketler alışveriş yapan insanlarla dolup taşarken şekerler kilo kilo sahiplerini bulurken, bayram ziyaretlerinin vazgeçilmezleri arasında girmişlerdi bile bu çikolatadan olma yada bol şekerden olma akide şekerleri... Ve koca bir günün daha sonuna gelinir, ayaklar şişmiştir artık yorgunluktan, oradan oraya koşuşturmadan... Rahat bir oh çekilmiştir derinden ve de içten bir şekilde. Yeni bir bayram gününün planları da yapılıyordur bu arada, bu gün şuraya gideriz şu gün şuradan geliriz... Hep devam eder bu gelişler gidişler, bayramlaşmaya gidersin bir yerlere ve dönersin evine sonra sana gelirler bayramlaşmak için böyle önemli ve de güzel bir günde. Hepi topu 4 gündür bu koşuşturmanın süresi sonraysa yine aynı terane... Yine aynı günler, yine aynı saatler ve yine aynı dakikalar... Değişen ve akıp giden zamandır ve bu zaman içinde kalır böylesi özel vede önemli günler. Kurban bayramının 4. gününün akşamında bitmiştir artık bütün bu koşturmaca, yorulmaca ve dolu dolu konuşmaca... Artık normal akıcı ve olağan gün dizisinin startı verilmiştir oyuncular yerlerini almış sahnede yönetmen "Ekşın" komutunu vermiştir, bu dizi tekrar kaldığı yerden devam etmeye başlamıştır... 

Oldukça uzun bir bayram yazısı oldu ama inanın bu kadar uzayacağını bende kestirememiştim ve sözlerime içten gelen bayram mesajımı vererek son veriyorum. Herşey gönlünüzce olsun... Hoşçakalın.

"Mübarek Kurban Bayramınızı tüm kalbimle kutluyor, sağlıklı vede huzurlu bir şekilde böyle güzel ve önemli günlere ulaşmayı Allah'u Tealâ'dan diliyorum". 

Yorumlar